מה מסתירה שלי יחימוביץ' – רשימת התומכים ששלי יחימוביץ' לא תפרסם

מה מסתירה שלי יחימוביץ' – רשימת התומכים ששלי יחימוביץ' לא תפרסם

1.      העברייין המורשע שמנהל את המפקד של יחימוביץ'

שלי יחימוביץ' אוהבת לרחוץ בנקיון כפיה. היא מציינת חזור וציין עד כמה היא ותומכיה "נקיים, ערכיים ואידיאולוגיים" ועד כמה המפקד שניהלה הוא "חופשי ועצמאי", כשמובלע היא מנסה לבדל את עצמה בכך ממתחריה – אם היא "נקיה" אז הם "מלוכלכים". אולם, כרגיל אצל יחימוביץ', מילים לחוד ומעשים לחוד.

בעוד שלי יחימוביץ' מעדיפה שכשתחשבו על תומכיה תחשבו על רן לבנה, גל אוחובסקי או אבישי ברוורמן, כתבה שפורסמה בתוכנית "מבט" בערוץ הראשון(19.08.2011), וכן דיווח של רביב דרוקר בערוץ 10, חשף את קבלני הקולות שיחימוביץ' מפעילה במגזר הערבי והדרוזי.

בניגוד לדמויות אחרות במפלגה אשר ההאשמות כלפיהם מעולם לא הוכחו, יחימוביץ'  גייסה לשורותיה את סאלח טריף, עבריין מורשע שהורשע בעבירות של שוחד, מירמה והפרת אמונים ונידון לעונש של למעלה משנה של מאסר על-תנאי. זהו האדם שהמועמדת ה"נקייה" שמתנערת מ"מפקד ארגזים" גייסה למערך הארגוני שלה. זאת ועוד, הגדילה יחימוביץ לעשות ואף הסתירה אותו מתומכיה, ויצרה מצג של מפקד וקמפיין נקי ולא מאורגן, המופעל ממתנדבים פרטיים ונקיי כפיים.

בעוד עבריין מורשע ואנשיו חורשים עבורה את השטח, כך התבטאה יחימוביץ' בפומבי:

"אני יכולה להעיד לגבי המפקד שלי, וחשוב לי לדבר לגבי עצמי – אפשר לעשות מפקד מאוד גדול ומסיבי, של הרבה מאוד אנשים, שבאים באופן רציני כיוון שהם החליטו להגיע למפלגת העבודה בגלל השקפת עולם מסוימת, וכך נראה המפקד שלי. יש לנו אנשים שעברו מקדימה ומהליכוד וממרצ, אבל הם עשו את זה באופן תבוני, הם עברו תהליך פוליטי, הם יודעים מה הם עשו. אם כתב יתקשר אליהם הם יסבירו לו למה הם התפקדו."

2.      הדיל המגעיל (1) – רון חולדאי

בזמן ששלי יחימוביץ' מתהדרת בנוצותיה הסוציאל-דמוקרטיות ומציגה את עצמה כתומכת במחאה החברתית, היא תומכת ונותנת לגיטימציה לרון חולדאי – ראש-עיר שהפך לאוייב של המחאה החברתית – ראש עיר שמפנה מאהלים ומוציא נגדם צווים בבית משפט.

כך כותב חבר מועצת עריית תל-אביב שרון לוזון:

" חברת הכנסת שבמשך שנים מתראה כמי שלוחמת למען זכויותיהם של עובדי קבלן ולמען העסקתם הישירה, חוברת לראש העירייה אשר מאות עובדים מוחלשים, עובדי ניקיון, מאבטחים ואחרים, מועסקים על ידו בצורת העסקה קבלנית. אלפי עובדים נוספים, סובלים מהעסקה קבלנית או העסקה פוגענית אחרת בעשרות התאגידים העירוניים אשר הוא חולש עליהם.

אין דבר רחוק יותר מהרטוריקה של יחימוביץ' מאשר העשייה של חולדאי. חולדאי אשר הופך את תל אביב יפו לטייקוניסטן, הוא בן ברית תמוה מאד למי שמתיימרת לייצג עקרונות חברתיים מתקדמים."

 

3.      הדיל המגעיל (2) – עופר עיני

עופר עיני, האיש ששולט ללא מיצרים בהסתדרות,הוא למעשה אחד מהמנועים הפוליטיים העיקריים מאחורי יחימוביץ'  והמפקד שלה. את כהונתו של עיני כיו"ר הסתדרות אפשר לסכם כמשת"פ מלא של נתניהו. תפקידו של עופר עיני בהכנסתה של מפלגת העבודה לממשלת נתניהו– צעד לו יחימוביץ' התנגדה לכאורה – ידוע לכל. קצת פחות ידועה העובדה שעיני שיתף פעולה עם בנימין נתניהו גם בהפרטת הקרקעות. כך כתב בטורו השבועי ב"הארץ" העיתונאי יוסי ורטר:

" נתניהו רואה בעיני שותף לכל הקדנציה. "כשהייתי שר אוצר", אמר נתניהו השבוע, "קיבלתי מעמיר פרץ שני מיליארד שקל אחרי שביתה כללית של שישה שבועות. מעיני קיבלתי סכום דומה ללא שעה שביתה. עיני זה חיסכון נטו. 25 שנה לא היתה כאן עסקת חבילה כזו. חשוב מאוד שיו"ר ההסתדרות יהיה חלק מדבר מרכזי כל כך. זה קורה גם במדינות אחרות. עיני לא עורר מכשולים ברפורמה שלי במינהל מקרקעי ישראל. אני מאמין שהוא יילך אתי גם לרפורמות נוספות"".

ומה אומרת שלי יחימוביץ', שהובילה קמפיין תקשורתי נגד הפרטת הקרקעות, על עופר עיני?

" עיני הוא המנהיג הכלכלי החשוב ביותר שפועל במדינה, והעובדה שהוא קיים היא קרן אור באפלה" (מעריב, 8.5.09)

במה מתבטאת חשיבותו יוצאת-הדופן של עיני? האם בהכנסת העבודה לממשלה? בהפרטת הקרקעות? הפתרונים לשלי יחימוביץ'

אלא שהברית עם עופר עיני כל-כך יקרה ליחימוביץ' שלמענה היא מוכנה לסדוק את הדבר שנראה כחשוב לה מכל – תדמיתה.

בעיצומה של שביתת העובדות הסוציאליות, בעוד עופר עיני ניסה להביא לסיומה  של השביתה כמעט בכל מחיר ולחתום על הסכם שישרת רק מיעוט קטן מהעובדות הסוציאליות – מהלך שכצפוי עורר את התנגדות העובדות ורצונן להמשיך במאבק, הנחיתה יחימוביץ' את מכת המחץ – היא, הסמן הסוציאל-דמוקרטי לכאורה, קראה לעובדות להפסיק לשבות ולקבל את ההסכם של עיני. השאר, כמו שאומרים, היסטוריה.